مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 شهریور 1399 ساعت 07:302020-09-20بين الملل

جوزپ بورل: آمریکا نمی تواند روند بازگردانی تحریم ها علیه ایران را آغاز کند


مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه ای مطرح کرد که آمریکا به سبب خروج از توافق هسته ای نمی تواند روند بازگردانی تحریم های سازمان ملل علیه ایران را آغاز کند.

- مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه ای مطرح کرد که آمریکا به سبب خروج از توافق هسته ای نمی تواند روند بازگردانی تحریم های سازمان ملل علیه ایران را آغاز کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پی ادعای شب گذشته دولت آمریکا مبنی بر این که روند بازگردانی تحریم های سازمان ملل علیه ایران را آغاز کرده است، در بیانیه ای گفت: همان طور که در بیانیه روز 20 اوت من و در بیانیه رییس جلسه کمیسیون مشترک پس از جلسه روز 1 سپتامبر 2020 اشاره شد، آمریکا طبق فرمان ریاست جمهوری این کشور در تاریخ 8 ماه مه سال 2018 به طور یک جانبه به مشارکت در برجام(توافق هسته ای) پایان داده و پس از آن در هیچ فعالیت مرتبط با برجام شرکت نکرده است.

بورل در این راستا افزود: بنابراین، نمی تواند یک کشور مشارکت کننده و عضو در برجام در نظر گرفته شود و نمی تواند روند بازگردانی تحریم های سازمان ملل را تحت قطعنامه 2231 شورای امنیت(سند قانونی توافق هسته ای) آغاز کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جوزپ بورل: آمریکا نمی تواند روند بازگردانی تحریم ها علیه ایران را آغاز کند

جوزپ بورل: آمریکا نمی تواند روند بازگردانی تحریم ها علیه ایران را آغاز کند