مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 شهریور 1399 ساعت 07:252020-09-20سياسي

انتقاد مقام فرهنگی دولت احمدی نژاد از صدور راحت پروانه نشر


معاون پیشین فرهنگی وزارت ارشاد گفت: برخی ناشران تنها چاپ کننده کتاب هستند که این معضل حوزه نشر است که ناشر تخصصی به ارزیابی و ویرایش اثر نمی پردازد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، محسن پرویز رییس انجمن قلم ایران در برنامه گفت وگوی فرهنگی رادیو گفت وگو درباره کارکردهای جشنواره های ادبی و اهداف آنها گفت: اهداف اصلی جشنواره ها دو هدف هستند که بخش نخست به رونق بخشی به حوزه کتاب و معرفی و عرضه این محصول فرهنگی است که با توجه به انتشار کتاب های متعدد در کشور امکان شناخت و مطالعه همه آنها امکان ندارد.

پس کارشناسان با معیارها و شاخص هایی کتاب هایی را برگزیده و به مخاطب معرفی می کنند که این یکی از کارکردهای جشنواره های ادبی است.

وی ادامه داد: هدف دوم  برگزاری جشنواره های ادبی حمایت از مولف و ناشر است.

در برگزیده شدن یک اثر، مولف دلگرم شده و اشتیاق به نوشتن  بیشتر داشته و ناشر هم که کتاب مناسب منتشر کرده نسبت به ناشری که در پی منفعت اقتصادی بدون درنظرگرفتن مسائل فرهنگی است مشخص شده و دلگرم می شود تا این مسیر را ادامه دهد.

 رییس هیأت مدیره  انجمن قلم در خصوص جشنواره ها بیان داشت: بخش دوم این هدف با توجه به اینکه رسانه ها در پوشش اخبار این حوزه کمتر به ناشر توجه دارند و در جشنواره ها ناشران کمتر حمایت می شوند به این بخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد مقام فرهنگی دولت احمدی نژاد از صدور راحت پروانه نشر

انتقاد مقام فرهنگی دولت احمدی نژاد از صدور راحت پروانه نشر