مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 شهریور 1399 ساعت 07:102020-09-20سياسي

دفاع مقدس و شکوفایی فرهنگ اهدای خون در ایران


سازمان انتقال خون ایران که در سال 1353 تأسیس شد، با آغاز جنگ تحمیلی فعالیت های خود را در پاسخ به نیازهای وسیع جبهه های نبرد، بطور چشمگیر افزایش داد.

- سازمان انتقال خون ایران که در سال 1353 تأسیس شد، با آغاز جنگ تحمیلی فعالیت های خود را در پاسخ به نیازهای وسیع جبهه های نبرد، بطور چشمگیر افزایش داد.

با حضور درهر محله به شکل واحدهای سیار و فعالیت در پناهگاه ها و پایگاه های زیرزمینی موفق شد خون موردنیاز مجروحان را به طور کامل تأمین کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، گستره این فعالیت ها به نحوی بود که در 8 سال جنگ نابرابر با رژیم بعث صدام کوچکترین کمبودی در زمینه نیاز به خون و فرآورده های آن گزارش نشد.

مهمتر اینکه ضرورت اهدای خون که با گوشت و خون مردم این سرزمین احساس می شد در دل هر شهروند ایرانی با هرقوم و فرهنگ و زبان و دین جای باز کرد وبه رفتاری اجتماعی و عادتی مقدس بدل شد که از سر احساس وظیفه وکمک به همنوع استمرار یافت.

دکتر بشیر حاجی بیگی - سخنگوی سازمان در این مورد می گوید: با آغاز جنگ تحمیلی ونیاز فزاینده به خون در بیمارستان ها موجی از داوطلبان اهدای خون به سمت مراکز انتقال خون سرازیر شد و سازمان که تنها چند سال از تاسیس آن می گذشت به صورت منسجم، گسترده و دقیق مسئولیت ملی خون رسانی به مجروحان را بر عهده گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دفاع مقدس و شکوفایی فرهنگ اهدای خون در ایران

دفاع مقدس و شکوفایی فرهنگ اهدای خون در ایران