مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 شهریور 1399 ساعت 06:452020-09-20اجتماعي

کودکستان ها براساس رسالت خود عمل نمی کنند/ متولی کیست؟


مهدهای کودک به عنوان مراکز آمادگی کودکان برای ورود به دوره دبستان، از رسالت آموزشی خود فاصله گرفته اند تا آنجا که فضای خدماتی بر این ظرفیت مهم آموزشی کودکان سایه انداخته است.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها: فرآیند آموزش و پرورش از ابتدای تولد انسان آغاز می شود و در هر مرحله از زندگی فرد نیازمند به یادگیری بخشی از رفتارها و کنش های اجتماعی است که آینده او و جهان پیرامونی او را می سازد.

امروزه مقاطع تحصیلی و دوره های آموزشی متعددی برای پرورش کودکان از سوی نهادهای مختلف به ویژه متولی اصلی این حوزه یعنی وزارت آموزش و پرورش طراحی شده است؛ مهدهای کودک یکی از زیرساخت ها و ظرفیت هایی است که برای آموزش کودکان در سنین قبل از دبستان و به منظور آمادگی کودکان برای ورود به مقطع تحصیلی دبستان در نظر گرفته شده است.

هرچند بسیاری از نقاط کشور از جمله روستاها و مناطق عشایری و حتی شهرهای با جمعیت کم و امکانات اندک هنوز از این ظرفیت مهم برخوردار نیستند اما اصول اساسی و لازم برای فعالیت مهد کودک ها در دیگر نقاط کشور هم چندان مورد توجه مسئولان و متولیان امر قرار نگرفته است.

نگاه بسیاری از افراد به مهدهای کودک و کودکستان ها، بی شباهت به مرکزی برای نگهداری چند ساعته از کودکان نیست! این در حالیست که آموزش کودک در سنین قبل از دبستان مسئله ای بسیار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کودکستان ها براساس رسالت خود عمل نمی کنند/ متولی کیست؟

کودکستان ها براساس رسالت خود عمل نمی کنند/ متولی کیست؟