مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 شهریور 1399 ساعت 06:152020-09-20اقتصادي

هدف از انتشار اوراق تبعی در بازار سرمایه چیست؟


هدف از ارائه اوراق تبعی این است که سهامدار جز ضرر نکند و در زمان هایی که بازار منفی است رفتار های هیجانی را کنار بگذارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبورس تابناک ، همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه،در خصوص فروش اوراق تبعی در بازار سرمایه اظهار کرد: اوراق تبعی نوعی از بیمه سهام است در واقع زمانی که شما سهام شرکتی را خریداری می‌کنید، سرمایه گذار هم با شما قراردادی را تحت عنوان اوراق تبعی می‌بندد.

اوراق تبعی بدین نحو است که سرمایه گذار می‌گوید اگر اوراق تا تاریخ معین شده در قرارداد فروخته نشود من مطابق قیمت روز، سهام آن را خریداری می‌کنم.

او افزود: اگر شما سهام شرکتی را به مبلغ 100 هزارتومان به همراه اوراق تبعی آن خریداری کردید، اگر ارزش سهامتان در تاریخ معین شده 120 تومان نشده بود می‌توانید آن را به ناشران اوراق تبعی به مبلغ 120 هزار تومان بفروشید.

این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این سوال که چرا اوراق‌های تبعی قابلیت معامله ثانویه ندارند؟ بیان کرد: این اوراق فقط در تاریخ سر رسید‌ قابلیت معامله دارند، یعنی شما اوراق را خریداری می‌کنید و آن را یک سال کنار می‌گذارید، اگر قیمت سهم به مبلغی که ناشر مشخص کرده بود رسید که شما برگه اوراق تبعی را دور می‌اندازید، اما اگر قیمت سهم به مبلغ تعیین شده نرسید برگه اوراق را به همراه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هدف از انتشار اوراق تبعی در بازار سرمایه چیست؟

هدف از انتشار اوراق تبعی در بازار سرمایه چیست؟