مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 شهریور 1399 ساعت 06:152020-09-20سياسي

تعلیق تعهدات برجامی؛ کمک مجلس به دولت در مقابله با مکانیزم ماشه


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، آمریکا 25 روز قبل اقدامات لازم برای فعال سازی مکانیزم ماشه در برجام را انجام داد و به این ترتیب تمامی تحریم های پیشین شورای امنیت سازمان ملل، - عدم واکنش قاطع ایران به اجرایی شدن مکانیزم ماشه، یک پیام ضعف به طرف مقابل است که در مسیر عدم اجرای تعهدات و گرفتن امتیازات از ایران، با سرعت به پیش برود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، آمریکا 25 روز قبل اقدامات لازم برای فعال سازی مکانیزم ماشه در برجام را انجام داد و به این ترتیب تمامی تحریم های پیشین شورای امنیت سازمان ملل، در کمتر از یک هفته، بار دیگر علیه ایران فعال خواهد شد.

انفعال دولت در پاسخ به فعال شدن مکانیزم ماشه از سوی آمریکا با وجود این بر اساس شواهد، دولت ایران قصد ندارد حتی پس از فعال شدن مکانیزم ماشه، تعهدات برجامی را کنار بگذارد.

استراتژی دولت در این زمینه صبر تا زمان برگزاری انتخابات آمریکاست.

مقامات دولتی امیدوارند ترامپ در انتخابات آتی شکست بخورد و بایدن بار دیگر به توافق برجام بازگردد.

این استراتژی موجب شده است دولت همچنان برجام را به عنوان بزرگترین دستاورد خود بداند و تلاش کند با وجود عدم اجرای تعهدات از سوی اروپایی ها و حتی بازگشت تحریم های سازمان ملل علیه ایران، همچنان به تعهدات خود در این توافق پایبند بماند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعلیق تعهدات برجامی؛ کمک مجلس به دولت در مقابله با مکانیزم ماشه

تعلیق تعهدات برجامی؛ کمک مجلس به دولت در مقابله با مکانیزم ماشه