مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 شهریور 1399 ساعت 06:002020-09-20بين الملل

مخالفت قاطع تروییکای اروپایی با تلاش آمریکا برای بازگرداندن تحریم های ایران


تروییکای اروپا در پی ادعای آمریکا مبنی بر اقدام این کشور برای آغاز روند بازگردانی تحریم های سازمان ملل علیه ایران، تاکید کردند که این اقدام آمریکا قانونی نیست.

- تروییکای اروپا در پی ادعای آمریکا مبنی بر اقدام این کشور برای آغاز روند بازگردانی تحریم های سازمان ملل علیه ایران، تاکید کردند که این اقدام آمریکا قانونی نیست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه فرانسه، وزرای اموز خارجه سه کشور اروپایی آلمان، فرانسه و انگلیس در بیانیه ای در واکنش به ادعای آمریکا مبنی بر اینکه تمام تحریم های سازمان ملل علیه ایران بازگردانده شده اند، تاکید کردند: آمریکا سی روز پیش به دنبال فعال کردن مکانیسم بازگردانی تحریم ها(اسنپ بک) بود که به مشارکت کنندگان توافق هسته ای اجازه می دهد اعمال دوباره تحریم های چندجانبه علیه ایران را که در سال 2015 طبق قطعنامه 2231 شورای امنیت لغو شده بودند، مطالبه کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: فرانسه، آلمان و انگلیس به خاطر دارند که آمریکا در 8 ماه مه سال 2018 با خروج از این توافق، به مشارکت در آن پایان داد پس بن بر این اظهاریه دریافت شده از سوی آمریکا که به اعضای شورای امنیت داده شده و گفته شده بر اساس پاراگراف 11 قطعنامه 2231 شورای امنیت است، از تاثیر قانونی برخوردار نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مخالفت قاطع تروییکای اروپایی با تلاش آمریکا برای بازگرداندن تحریم های ایران

مخالفت قاطع تروییکای اروپایی با تلاش آمریکا برای بازگرداندن تحریم های ایران