مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 شهریور 1399 ساعت 05:552020-09-20اقتصادي

اقتصاد سیاه قاچاق پرندگان وحشی ایران


پرندگان وحشی ایران یکی از بهترین ذخایر ژنتیکی زیست محیطی کشورمان به شمار می روند اما این روزها به روش های غیرانسانی وارد بازار سیاه قاچاق شده و به قیمت های بسیار پایینی به کشورهای عربی فرستاده می شوند.

- ایسنا/یزد پرندگان وحشی ایران یکی از بهترین ذخایر ژنتیکی زیست محیطی کشورمان به شمار می روند اما این روزها به روش های غیرانسانی وارد بازار سیاه قاچاق شده و به قیمت های بسیار پایینی به کشورهای عربی فرستاده می شوند.

قاچاق حیوانات به ویژه پرندگان وحشی و زینتی، معضلی است که این روزها گریبانگیر کشورمان شده به طوری که ذخایر زیست محیطی کشورمان با قیمت هایی بسیار پایین، کام بیگانگان را شیرین می کند.

متاسفانه سودای ثروتمند شدن قاچاقچیان حوزه محیط زیست در کشورمان این روزها شدت گرفته و بازار اقتصاد سیاه قاچاق پرندگان وحشی به کشورهای عربی به خصوص کشورهای حاشیه خلیج فارس منجر به مرگ گونه های قابل توجهی از پرندگان وحشی کشورمان و از دست رفتن این سرمایه های ارزشمند شده است.

کشف محموله های قاچاق پرندگان وحشی کشورمان و عطش قاچاقچیان این حوزه، نگرانی فعالان محیط زیست را برانگیخته است لذا علت یابی این معضل اجتماعی قبل از تبدیل شدن به یک بحران زیست محیطی، ما را پای صحبت های چند نفر از پژوهشگران حوزه محیط زیست در این رابطه نشاند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقتصاد سیاه قاچاق پرندگان وحشی ایران

اقتصاد سیاه قاچاق پرندگان وحشی ایران