مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 شهریور 1399 ساعت 05:502020-09-20بين الملل

واکنش روسیه به حضور مخالف لوکاشنکو در نشست اتحادیه اروپا


گزینه تغییر قدرت در بلاروس با کمک تحریم ها و به رسمیت شناختن متقلبان در سیاست خارجی اتحادیه اروپا جا افتاده است.

- سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: گزینه تغییر قدرت در بلاروس با کمک تحریم ها و به رسمیت شناختن "متقلبان" در سیاست خارجی اتحادیه اروپا جا افتاده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه شنبه گفت: برخورد بروکسل با کاندیدای سابق ریاست جمهوری بلاروس، سوتلانا تیخانوفسکایا و دعوت از او برای پیوستن به نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا، به معنای دخالت در امور جمهوری بلاروس است.

وی گفت: برخورد وزاری امور خارجه اتحادیه اروپا با نماینده خودخوانده اپوزیسیون بلاروس و دعوت از او به بروکسل به منظور برقراری ارتباط ، بخشی جدایی ناپذیر از سناریویی به منظور دخالت در امور داخلی بلاروس است.

این یک نقض بی پروای هنجارهای بنیادی منشور ملل متحد و قانون نهایی کنفرانس امنیت و همکاری هلسینکی در اروپاست که سالگردهای آن امسال توسط جامعه جهانی برگزار می شود.

این دیپلمات افزود: روسیه این تماس را به چشم گواه دیگری از عقب گرد اتحادیه اروپا از مواضع پیشین می داند، مبنی بر اینکه هیچ ژئوپولتیکی در رابطه با بلاروس یا هیچ شباهتی با سناریوی فوریه 2014 در اوکراین وجود ندارد؛ زمانیکه برخی از کشورهای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش روسیه به حضور مخالف لوکاشنکو در نشست اتحادیه اروپا

واکنش روسیه به حضور مخالف لوکاشنکو در نشست اتحادیه اروپا