مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 شهریور 1399 ساعت 05:352020-09-20بين الملل

روسیه ادعای «غیرقانونی» آمریکا درخصوص تحریم ایران را محکوم کرد


وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد تلاش برای حفظ برجام ادامه دارد و آمریکا نمی تواند از جانب شورای امنیت سازمان ملل سخن بگوید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه روسیه روز یکشنبه در واکنش به تلاش آمریکا برای بازگرداندن تحریم ها علیه ایران اعلام کرد، تلاش برای حفظ برجام ادامه خواهد یافت.

این وزارتخانه افزود، قطعنامه 2231 همچنان برقرار و موثر است و واشنگتن حق ندارد از جانب شورای امنیت سازمان ملل متحد سخن بگوید.

نمایندگی روسیه در سازمان ملل نیز با انتقاد از این اقدام آمریکا، گفته است: دردناک است که شاهد این باشیم که کشوری به این بزرگی، بدین شکل به خودش توهین می کند و لجوجانه با دیگر اعضای شورای امنیت مخالفت می کند .

نمایندگی فرانسه در سازمان ملل نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد: تحریم های بین المللی بر ایران همچنان لغو شده باقی می مانند و تهران نیز باید پاسخگو باشد تا زمانی که به الزاماتش عمل کند .

شنبه شب  مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا با صدور بیانیه ای مدعی شد با توسل به مکانیسم موسوم به اسنپ بک ، عملاََ تمام تحریم های سازمان ملل بر ایران، که پیشتر لغو شده بودند، اکنون دوباره اجرایی شدند.

ساز و کار موسوم به بازگشت خودکار تحریم ها که با نام های دیگری مثل مکانیسم ماشه یا اسنپ بک نیز شناخته می شود به دنبال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روسیه ادعای «غیرقانونی» آمریکا درخصوص تحریم ایران را محکوم کرد

روسیه ادعای «غیرقانونی» آمریکا درخصوص تحریم ایران را محکوم کرد