مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 شهریور 1399 ساعت 05:202020-09-20پزشكي

تماشای کارتون های ترسناک، عامل بروز ترس های غیرواقعی در کودکان


یک کارشناس جامعه شناسی معتقد است که کارتون های ترسناکی که کودکان تماشا می کنند ترس ها و اضطراب های غیرواقعی را در روان آنان ایجاد می کند.

- جی پلاس ، فاطمه خادملو جامعه شناسی و آسیب شناس مسائل اجتماعی و خانواده، درباره تاثیرات کارتون های ترسناک و تخیلی بر کودکان، اظهار کرد: در عصر اطلاعات، رسانه یکی از ابزارهای قدرتمند برای گذران اوقات فراغت، آموزش و حتی سایر حوزه ها مانند تجارت، شهرت و .

شده است.

از میان انواع رسانه، رسانه های تصویری نسبت به سایر رسانه ها در اولویت مصرف قرار دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان در ادامه نوشت: این روانشناس با اشاره به اینکه از میان مصرف کنندگان رسانه نیز گروه کودکان و نوجوانان با توجه به شرایط زندگی این روزها، جزء مصرف کنندگان اصلی این رسانه هستند، افزود: دلایلی همچون بیماری کرونا و به دنبال آن آموزش مجازی و همچنین ویژگی کنجکاوی کودکان و نوجوانان برای شناخت اتفاقات جدید دنیا و همچنین ویژگی هیجان خواهی آنان موجب شده تا این پرمصرف بودن قابل توجیه باشد.

وی تصریح کرد: از این نظر که رسانه ها یکی از قدرتمندترین کانال های جامع پذیری و فرهنگ پذیری فرزندان در عصر کنونی هستند؛ و به عبارتی این ابزار ارتباطی، وسیله ای قوی برای شکل دهی رفتار انسان ها به طور کلی، و کودکان و نوجوانان به طور ویژه اند؛ و از آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تماشای کارتون های ترسناک، عامل بروز ترس های غیرواقعی در کودکان

تماشای کارتون های ترسناک، عامل بروز ترس های غیرواقعی در کودکان