مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 شهریور 1399 ساعت 05:102020-09-20دانش

پژوهشگر پارک علم و فناوری گلستان مدال برنز جشنواره جهانی اختراعات را کسب کردند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، جشنواره جهانی اختراعات که همه ساله تحت حمایت فدراسیون بین المللی مخترعین جهان (ifia) برگزار می شود، - فناوران پارک علم و فناوری گلستان با ارائه طرح علمی اختراعی خود با عنوان آتل و اسپیلینت ارتوپدی هوشمند در جشنواره جهانی اختراعات، موفق به کسب مدال برنز شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، جشنواره جهانی اختراعات که همه ساله تحت حمایت فدراسیون بین المللی مخترعین جهان (ifia) برگزار می شود، قراره بود امسال نیز به صورت حضوری در کشور رومانی برگزار شود که در پی شیوع بیماری کرونا با حضور 29 کشور جهان به صورت مجازی و به میزبانی کشور مراکش از تاریخ 8 لغایت 12 سپتامبر برگزار شد.

اختراع مشتاق ایری، مدیرعامل شرکت فناوری های نوین ماکان راسپینا ، با عنوان smart orthopedic spilint (آتل و اسپیلینت ارتوپدی هوشمند)، سیستم هوشمند پزشکی است که برای ثابت نگه داشتن اندام های آسیب دیده از جمله شکستگی استخوان های دست و پا استفاده می شود.

این سیستم به وسیله پایه های مگنتی متحرک خود قابلیت تنظیم خودکار حجم آتل نسبت به حجم اندام آسیب دیده را ایجاد کرده تا فشار محیطی (کانتر فورس) وارد بر اندام قابل کنترل باشد و عوارض گچ های فایبرگلاس از جمله کبودی، سوزن سوزن شدن و به ویژه سندروم کمپارتمان را برطرف سازد و عملکرد خوبی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پژوهشگر پارک علم و فناوری گلستان مدال برنز جشنواره جهانی اختراعات را کسب کردند

پژوهشگر پارک علم و فناوری گلستان مدال برنز جشنواره جهانی اختراعات را کسب کردند