مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 شهریور 1399 ساعت 05:002020-09-20اقتصادي

اختصاص رتبه نخست تولید عسل کشور به شهر خوی


خوی رتبه اول تولید عسل را در کشور به خود اختصاص داده است و این میزان تولید در مقایسه با سال گذشته 10 درصد افزایش یافته است.

- علی اصغر امینی در گفت وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار، داشت: خوی رتبه اول تولید عسل را در کشور به خود اختصاص داده است و این میزان تولید در مقایسه با سال گذشته 10 درصد افزایش یافته است.

وی افزود: خوی با داشتن 458 هزار کندوی زنبور عسل قطب اول تولید عسل در کشورمان است که از این تعداد کندوی زنبور عسل 440 هزار کندوی مدرن و بقیه بومی هستند .

مدیر جهاد کشاورزی خوی تصریح کرد: با توجه به تراکم مناسب گل و گیاه در طبیعت خوی، میزان برداشت عسل از هر کندوی این شهرستان 25 کیلوگرم است که این رقم در مقایسه با میانگین کشوری به 2 برابر می رسد.

امینی با بیان اینکه 50 درصد تولید عسل در آذربایجان غربی مربوط به زنبورستان های خوی است بیان کرد: سهم این شهرستان در تولید عسل در کشور 13.

5 درصد است.

وی با اشاره به اینکه ارزش تولید عسل در خوی طی امسال بیش از 2 هزار 400 میلیارد ریال است اعلام کرد: امسال به 600 زنبوردار در زمینه های تولید موم و ژل رویال آموزش های لازم ارائه شده است.

مدیر جهاد کشاورزی خوی به برنامه های این مدیریت در سال جهش تولید در بخش زنبورداری اشاره کرد و یادآور شد: فعالیت بیش از 3 هزار زنبور دار در بخش صنعت زنبورداری و وجود بزر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختصاص رتبه نخست تولید عسل کشور به شهر خوی

اختصاص رتبه نخست تولید عسل کشور به شهر خوی