مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 شهریور 1399 ساعت 10:502020-09-19اجتماعي

اقدامات پیشگیری از طاعون نشخوارکنندگان در بوشهر انجام می شود


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: اقدامات پیشگیری از طاعون نشخوارکنندگان در بوشهر انجام می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، فرهاد قلی نژاد ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در برخی از استان ها و تلفات حیات وحش، نشست بررسی و برنامه ریزی پیشگیری از بیماری مذکور در مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع استان بوشهر برگزار شد.

وی اضافه کرد: بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک یکی از بیماری های خطرناک ویروسی است که علاوه بر دام های اهلی، می تواند حیات وحش و نشخوارکنندگان را تحت تأثیر قرار دهد و موجبات تلفات شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر خاطرنشان کرد: برنامه ریزی و انجام اقدامات پیشگیرانه در جهت پیگیری و مقابله با بیماری طاعون نشخوارکنندگان لازم و ضروری است.

وی تصریح کرد: باید با پایش مناطق، حفاظت و کنترل واکسیناسیون دام های اهلی و به ویژه دام های عشایر ورودی به استان و ضدعفونی آبشخورها در راستای پیشگیری از این بیماری اقدام کرد.

قلی نژاد گفت: مقرر شد هماهنگی لازم با ارگان های مسؤول و متولی در راستای تاکید بر واکسیناسیون دام های اهلی و دام های ورودی به استان در فصل کوچ عشایر به عمل آید و زیستگاه های مناطق حفاظت شده استان مورد پایش مداوم قرار گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقدامات پیشگیری از طاعون نشخوارکنندگان در بوشهر انجام می شود

اقدامات پیشگیری از طاعون نشخوارکنندگان در بوشهر انجام می شود