مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 شهریور 1399 ساعت 10:402020-09-19بين الملل

سایه سنگین مرگ این زن بر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا


مرگ قاضی دیوان عالی آمریکا به تنش ها و اختلافات شدید در انتخابات ریاست جمهوری دامن زد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران به نقل از یورونیوز، به ندرت مرگ شخصیتی در ایالات متحده آمریکا تا این اندازه برای آینده این کشور مهم بوده است.

روث بیدر گینزبرگ، قاضی دیوان عالی ایالات متحده روز جمعه 18 سپتامبر در سن 87 سالگی پس از دورانی طولانی دست و پنجه نرم کردن با سرطان لوزه المعده درگذشت.

خبر درگذشت او مانند بمبی در واشنگتن صدا کرد.

این قاضی چپگرا که توانسته بود با موفقیت بر چند سرطان و بیماری های دیگری فائق آید، تقریبا به چهره ای جاودانه تبدیل شده بود و دست کم این امیدواری را در میان دموکرات ها (که با هر بار بستری شدن قاضی گینزبرگ در بیمارستان نفس ها را در سینه حبس می کردند) بوجود آورده بود که می تواند تا ژانویه 2021 میلادی یعنی زمان برگزاری مراسم تحلیف رییس جمهور جدید آمریکا زنده بماند.

اما 18 سپتامبر به گونه ای دیگر رقم خورد و اکنون ذی نفعان انتخابات ریاست جمهوری پیش روی آمریکا در هر دو حزب، باید در کنار دست و پنجه نرم کردن با چالش هایی مانند همه گیری ویروس کرونا، رکود اقتصادی و تنش های حاصل از تبعیض نژادی، تنها 6 هفته مانده به برگزاری این انتخابات وارد نبرد بر سر تعیین جانشین برای قاضی گینزبرگ و پر کردن کرسی خالی او در دیوان عالی ایالات متحده شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سایه سنگین مرگ این زن بر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

سایه سنگین مرگ این زن بر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا