مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 شهریور 1399 ساعت 10:102020-09-19پزشكي

عواملی که منجر به بی خوابی در زنان می شود


استادیار دانشگاه علوم پزشکی کلمبیا درباره علل بروز اختلالات خواب در زنان می گوید: زنان به دلیل داشتن مسئولیت هایی نظیر مراقبت از کودکان و انجام کارهای خانه، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایلنا، این پژوهشگر تأکید کرد پیروی نکردن از یک رژیم غذایی سالم، می‌تواند باعث بروز ناراحتی‌های دستگاه گوارش شود که همین امر نیز باعث می‌شود افراد نتوانند به‌راحتی به خواب بروند.

نتایج یک مطالعه جدید در این مرکز پزشکی در کلمبیا، ثابت کرده است زنانی که کم‌خوابی دارند، تمایل بیشتری به پرخوری و پیروی از رژیم‌های غذایی بی‌کیفیت و ناسالم دارند.

محققان در این مطالعه، عادات مرتبط با غذا و خواب زنان از گروه‌های مختلف از سنین 20 تا 76 سال را بررسی کردند؛ کیفیت خواب، میزان بی‌خوابی و زمان خوابیدن افراد از فاکتورهای مورد بررسی محققان این پژوهش بود؛ همچنین الگوی غذایی زنان مورد مطالعه در این تحقیق، مشخص شد.

این مطالعه نشان داد افرادی که کیفیت خواب پایین‌تری دارند، بیشتر از قندهای ساده استفاده می‌کنند که این قندها با بروز دیابت و چاقی نیز مرتبط هستند بنابراین زنانی که دیرتر به خواب می‌روند، نسبت به وزن‌شان، کالری بالاتری دریافت می‌کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عواملی که منجر به بی خوابی در زنان می شود

عواملی که منجر به بی خوابی در زنان می شود