مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 شهریور 1399 ساعت 08:352020-09-19اقتصادي

ضریب پوشش صندوق ضمانت صادرات از صادرات کشور 10 درصد شد


ضریب پوشش صندوق ضمانت صادرات از صادرات کشور که در سنوات گذشته در حدود 5 درصد بوده در 5 ماهه ابتدایی سال به حدود 10 درصد رسیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، اگر چه تشدید روز افزون تحریم های ظالمانه آمریکا، تجارت خارجی کشور را تحت فشار قرار داده و آمار صادرات در سال جاری با کاهش قابل توجه روبرو شده است، لیکن نهادهای پشتیبان صادرات در حال تلاش برای کاهش آثار تحریم و طراحی ساز و کار لازم برای مقاومت صادراتی در برابر آن هستند.

بر این اساس، پوشش ریسک های صادراتی توسط صندوق ضمانت صادرات ایران که با ارائه انواع بیمه نامه های و ضمانت نامه های اعتباری به عنوان ضربه گیر صادرات، نقش آفرینی می کند نسبت به پنج ماهه مشابه سال قبل به دو برابر افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، ضریب پوشش صندوق ضمانت صادرات از صادرات کشور که در سنوات گذشته در حدود 5 درصد بوده در 5 ماهه ابتدایی سال به حدود 10 درصد رسیده است که مشابه و همتراز کشورهای توسعه یافته دنیاست.

حجم صادرات غیرنفتی کشور در پنج ماهه نخست سال جاری 10 میلیارد و 875 میلیون دلار بوده که صندوق ضمانت صادرات بیش از یک میلیارد دلار آن را تحت پوشش قرارداده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضریب پوشش صندوق ضمانت صادرات از صادرات کشور 10 درصد شد

ضریب پوشش صندوق ضمانت صادرات از صادرات کشور 10 درصد شد