مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 شهریور 1399 ساعت 08:302020-09-19اقتصادي

پیش بینی تولید 21 هزار تن فندق به ارزش بالغ بر 12 هزار میلیارد ریالی در گیلان


مدیر باغبانی جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه این استان رتبه نخست تولید فندق را در کشور دارا است، گفت: پیش بینی می شود 21 هزار تن فندق در گیلان به ارزش بالغ بر 12 هزار میلیارد ریال تولید شود.

- منوچهر پارسافر امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به فصل برداشت فندق در گیلان، اظهار کرد: 19 هزار و 23 هکتار از اراضی گیلان زیر کشت باغات فندق قرار دارد.

وی با اشاره به میزان و ارزش تولید فندق در استان گیلان، افزود: پیش بینی می شود 21 هزار تن فندق به ارزش اقتصادی بالغ بر 12 هزار میلیارد ریال در گیلان تولید شود.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی گیلان با اذعان به اینکه گیلان رتبه نخست کشور در تولید فندق است، گفت: گیلان بیش از 80 تا 85 درصد به لحاظ سطح و تولید فندق را در اختیار دارد.

پارسافر با بیان اینکه 59 هزار و 50 بهره بردار فندق در گیلان وجود دارند، افزود: شهرستان ها رودسر، املش، سیاهکل، رودبار، تالش و آستارا از عمده تولیدکنندگان فندق در گیلان هستند.

وی به طرح های توسعه تولید فندق در گیلان اشاره کرد و گفت: سالانه در جهت توسعه باغات فندق اعطای نهال یارانه ای فندق به باغداران را در دستور کار داریم و در این جهت ارقام نهال های اصلاح شده را با 50 درصد تخفیف در اختیار باغداران قرار می دهیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی تولید 21 هزار تن فندق به ارزش بالغ بر 12 هزار میلیارد ریالی در گیلان

پیش بینی تولید 21 هزار تن فندق به ارزش بالغ بر 12 هزار میلیارد ریالی در گیلان