مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 شهریور 1399 ساعت 08:152020-09-19بين الملل

دیدار مقامات ترکمنستان و قزاقستان؛ ایجاد منطقه آزاد محور رایزنی


رییس جمهور ترکمنستان و نخست وزیر قزاقستان در عشق آباد با یکدیگر دیدار و در مورد توسعه مشارکت بین مرزی بین ولایت «بالکان» و منطقه «منگیستاو» تبادل نظر کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، قربانقلی بردی محمداف رییس جمهور ترکمنستان و عسکر مامین نخست وزیر قزاقستان در عشق آباد دیدار و در مورد توسعه مشارکت بین مرزی بین ولایت بالکان و منطقه منگیستاو تبادل نظر کردند.

 در این گفت وگو طرفین به پویایی بالای توسعه تجارت بین کشورها اشاره و در مورد ایجاد همکاری موثر در زمینه تجارت و اقتصادی موافقت کردند.

  لازم به ذکر است که علی رغم محدودیت های ناشی از شرایط اپیدمیولوژیک جهانی، عشق آباد و نور سلطان نرخ رشد پایدار و پویایی را حفظ کرده اند و گردش مالی در ژانویه-ژوییه سال 2020 با 10 درصد افزایش به 100 میلیون دلار ، حجم حمل و نقل ریلی از طریق قزاقستان 55 درصد افزایش یافته است.

دولت قزاقستان طی بیانیه ای عنوان کرد: توجه ویژه ای به چشم انداز توسعه همکاری های مرزی بین منطقه مانگیستاو قزاقستان و ولایت بالکان ترکمنستان مانند ایجاد منطقه تجارت مرزی ویژه در مرز دو کشور داده شده است.

بردی محمداف و مامین همچنین در مورد توسعه همکاری های دوجانبه در زمینه های تجاری، اقتصادی، سرمایه گذاری، سوخت و انرژی، ترانزیت، حمل ونقل و کشاورزی گفت وگو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیدار مقامات ترکمنستان و قزاقستان؛ ایجاد منطقه آزاد محور رایزنی

دیدار مقامات ترکمنستان و قزاقستان؛ ایجاد منطقه آزاد محور رایزنی