مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 شهریور 1399 ساعت 08:002020-09-19پزشكي

اختراع دانش آموز پاکدشتی برای بیماران مبتلا به آسم


دانش آموز پاکدشتی پس از 3 سال تلاش موفق به طراحی اسپره هوشمند شده که در هنگام اتمام، حمله آسمی، گم شدن و یا جا گذاشتن اسپره به بیماران تنفسی کمک می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از پاکدشت، اسپره هوشمند اختراع دانش آموز پاکدشتی در شاخه تجهیزات پزشکی است که برای کمک به بیمارن تنفسی در سازمان ثبت اختراعات ایران و مرکز مالکیت معنوی و همچنین انجمن جهانی مخترعین در سوییس به ثبت رسیده است.

مجتبی جعفری دانش آموز پایه دوازدهم در رشته الکترونیک در گفت وگو با خبرنگار فارس درباره اختراع خود اظهار کرد: این اسپری به گونه ای است که با توجه به ظرفیت اسپری و میزان مصرف فرد بیمار، اگر در حال اتمام و یا چنانچه حمله آسمی برای فرد پیش آید و یا گمشده و جا گذاشته شود به وسیله سنسورهای طراحی شده روی اسپری و گوشی، به فرد و اطرافیان هشدار داده می شود.

وی در ادامه افزود: این ایده که جزء اختراعات هوشمند محسوب شده و برای بیماران آسمی که مشکل تنفسی دارند پرکاربرد است و در حال حاضر برای تولید انبوه در مذاکره با یک شرکت خصوصی آغاز شده است.

مجتبی با اشاره به سه سال و نیم زمان و تلاش خود و همچنین صرف هزینه برای به ثمر رسیدن این اختراع خاطرنشان کرد: از تمامی کسانی که در این راستا من را همراهی کرده تشکر و از مسئولین درخواست حمایت بیش از پیش را دارم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختراع دانش آموز پاکدشتی برای بیماران مبتلا به آسم

اختراع دانش آموز پاکدشتی برای بیماران مبتلا به آسم