مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 شهریور 1399 ساعت 07:552020-09-19سياسي

سرنوشت بودجه 1400 بعد از طرح دو فوریتی مجلس چه می شود؟


کمیته اصلاح ساختار بودجه، طرحی دو فوریتی در 14 بند تقدیم هیات رییسه مجلس کرده تا در صورت تصویب نهایی، دولت بودجه سال آینده را بر مبنای آن تدوین کند و به این ترتیب مرحله کوتاه مدت اصلاح ساختار در بودجه عملی شود.

- گروه پارلمانی خبرگزاری فارس: اصلاح ساختار بودجه موضوعی است که در  سالهای اخیر درباره آن بسیار بحث شده اما نتیجه عملی نداشته است اما حالا در شرایط تحریم که دیگر نمی توان چندان روی درآمدهای نفتی حساب کرد یک ضرورت به حساب می آید.

گرچه در این زمینه دولت معتقد بود اقداماتی انجام داده و بودجه 99 بر مبنای اصلاح ساختار بودجه تدوین شده اما این موضوع را مجلس و ناظران اقتصادی قبول نداشتند.

حالا مجلس یازدهم با طرحی 14 بندی با قید دو فوریت می خواهد اقدام به اصلاح ساختار بودجه کند البته این اصلاح مرحله اول اصلاح ساختاری است و مرحله بعدی آن در یک دوره چهار ساله انجام خواهد شد.

به اعتقاد طراحان این طرح دوفوریتی ساختار معیوب بودجه کنونی موجب عدم تراز بودجه، کسری، رشد نقدینگی و پایه پولی و تورم شده است.

در همین حال عدم شفافیت و ناکارآمدی از دیگر عواملی است که ساختار فعلی بودجه به دنبال داشته به همین دلیل اصلاح ساختار بودجه یک ضرورت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرنوشت بودجه 1400 بعد از طرح دو فوریتی مجلس چه می شود؟

سرنوشت بودجه 1400 بعد از طرح دو فوریتی مجلس چه می شود؟