موضوعات داغ: - بازنشستگان تامين اجتماعي - تامين اجتماعي - افزايش حقوق - افزايش حقوق بازنشستگان - حقوق بازنشستگان - عضو هيات مديره پرسپوليس - هيات مديره پرسپوليس - تركيب استقلال - هفته بيست و چهارم ليگ برتر - ليگ برتر فوتبال - هواشناسي گلستان - دكتر سيد محمد پورحسيني - تقابل - خداحافظي قاسم حدادي فر - فرنگي كاران ايران - رييس اتحاديه كفاشان تبريز - مهدي فيضي صفت - السامرايي - حيدرآباد - زنان و دفاع مقدس - كاهش ترافيك - يگان حفاظت از ميراث فرهنگي - عبدالعزيز بن تركي الفيصل

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 شهریور 1399 ساعت 07:252020-09-19دانش

ماهواره چینی از قطب شمال و جنوب 2500 عکس گرفت


اولین ماهواره چین برای بررسی اختصاصی وضعیت دو قطب شمال و جنوب توانست از این دو بخش کره زمین بیش از 2500 عکس باکیفیت تهیه کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از سی جی تی ان، این ماهواره که BNU-1 نام دارد، بعد از یک سال گردش به دور کره زمین و هر دو قطب شمال و جنوب توانست عکس های متنوعی از قطب های شمال و جنوب تهیه کند که وضعیت آب شدن یخ های قطبی بر اثر گرمایش زمین را به خوبی نشان می دهد.

ماهواره مذکور توسط دانشگاه بی ان یو در پکن ساخته شده و از مجموع عکس های گرفته شده این ماهواره 850 عکس مربوط به صفحات یخی قطب جنوب و 1025 عکس مربوط به مناطق گوناگون قطب شمال است.

دقت هر یک از این عکس ها 80 متر است و اگر چه برخی از آنها در شرایط آب و هوایی ابری گرفته شده اند، اما بقیه به وضوح سطح پوشیده از برف و یخ هر دو قطب را نشان می دهند.

عکس های یادشده و اطلاعات مربوط به آنها قرار است به رایگان از آدرس http://earth.

bnu.

edu.

cn در دسترس قرار بگیرند.

این ماهواره که مسیریاب یخ نام گرفته، در تاریخ 12 سپتامبر سال 2019 به فضا پرتاب شد.

قرار است در مجموع 24 ماهواره برای بررسی شرایط قطب های شمال و جنوب توسط چین به فضا پرتاب شوند و دقت عکس برداری ماهواره های بعدی به 70 متر افزایش یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماهواره چینی از قطب شمال و جنوب 2500 عکس گرفت

ماهواره چینی از قطب شمال و جنوب 2500 عکس گرفت