مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 شهریور 1399 ساعت 05:552020-09-19اجتماعي

بارش های بی سابقه هم نتوانست گاوخونی را زنده کند


مدیرکل دفتر حفاظت و احیای تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به اینکه با وجود بارش های خوب دو سال اخیر تالاب گاو خونی همچنان در وضعیت خوبی نیست، - مدیرکل دفتر حفاظت و احیای تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به اینکه با وجود بارش های خوب دو سال اخیر تالاب گاو خونی همچنان در وضعیت خوبی نیست، گفت: به دلیل حجم بارگذاری ها در بالادست تالاب اگر سه برابر میانگین بارش سالانه، بارندگی داشته باشیم باز هم آب به تالاب گاوخونی نمی رسد.

مسعود باقرزاده کریمی در گفت و گو با ایسنا ضمن اشاره به اینکه به عنوان یک کارشناس تالاب بر این باورم که تالاب گاو خونی مظلوم ترین تالاب ایران است، اظهار کرد: بیشتر تالاب های ما در کشور چندین رگ حیاتی دارند اما تالاب گاوخونی تنها یک رگ حیاتی دارد که آن هم زاینده رود است.

بالادست این رگ حیاتی آنقدر بارگذاری های صنعتی، کشاورزی، جمعیتی و.

صورت گرفته است که سال گذشته که بیشترین بارندگی طی 50 سال اخیر را در برخی استان ها را داشتیم، نتوانستیم حتی 10 درصد نیاز آبی گاوخونی را تامین کنیم.

وی با بیان اینکه حق آبه گاوخونی سالانه 176 میلیون متر مکعب است، گفت: آنقدر حجم بارگذاری ها در بالادست تالاب زیاد است که اگر سه برابر میانگین بارش سالانه، بارندگی داشته باشیم باز هم آب به تالاب گاوخونی نمی رسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بارش های بی سابقه هم نتوانست گاوخونی را زنده کند

بارش های بی سابقه هم نتوانست گاوخونی را زنده کند