مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 شهریور 1399 ساعت 05:252020-09-19اقتصادي

توسعه کشت گیاهان دارویی در دستور کار منابع طبیعی استان تهران است


سرپرست معاونت فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران گفت: تهیه و اجرای طرح های مرتعداری چند منظوره و توسعه کشت گیاهان دارویی از اقدامات جهشی مهم منابع طبیعی استان تهران است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سید نقی عزیزی صبح شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بهره برداری از محصولات فرعی مرتعی (گیاهان دارویی و صنعتی) گامی مهم در جهت تحقق شعار اقتصاد مقاومتی و جهش تولید به شمار می آید اظهار داشت: از آنجایی که بهره برداری از محصولات فرعی مرتعی به هیچ گونه تکنولوژی و صنعتی نیاز ندارد و از طرفی این بهره برداری خسارتی به اکوسیستم مراتع وارد نمی کند، بر همین اساس این فعالیت در رونق اقتصاد نقش مؤثر و مفیدی را ایفا می نماید.

وی به برخی مزایای توسعه کشت و پرورش گیاهان دارویی اشاره کرد و افزود: پرورش گیاهان دارویی علاوه بر تولید داروهای طبیعی، موجب تولید ناخالص ملی، ارزآوری از طریق صادرات، رونق بخشی در تولیدات داخلی و اشتغال زایی می شود.

سرپرست معاونت فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران استان تهران را مستعد پرورش گیاهان دارویی دانست و در این باره گفت: شهرستان های استان تهران به ویژه شهرستان های فیروزکوه، دماوند و شمیرانات از لحاظ شرایط اقلیمی از پتانسیل خوبی برای پرورش گیاهان دارویی برخوردار هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه کشت گیاهان دارویی در دستور کار منابع طبیعی استان تهران است

توسعه کشت گیاهان دارویی در دستور کار منابع طبیعی استان تهران است