موضوعات داغ: - بازنشستگان تامين اجتماعي - تامين اجتماعي - افزايش حقوق - افزايش حقوق بازنشستگان - حقوق بازنشستگان - عضو هيات مديره پرسپوليس - هيات مديره پرسپوليس - تركيب استقلال - هفته بيست و چهارم ليگ برتر - ليگ برتر فوتبال - هواشناسي گلستان - دكتر سيد محمد پورحسيني - تقابل - خداحافظي قاسم حدادي فر - فرنگي كاران ايران - رييس اتحاديه كفاشان تبريز - مهدي فيضي صفت - السامرايي - حيدرآباد - زنان و دفاع مقدس - كاهش ترافيك - يگان حفاظت از ميراث فرهنگي - عبدالعزيز بن تركي الفيصل

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 شهریور 1399 ساعت 05:152020-09-19پزشكي

تنگی نفس پاییزی اهوازی ها در همه گیری کرونا


سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه گیاه کنوکارپوس، یکی از عوامل اصلی مشکلات تنفسی در نخستین بارش‌های پاییزی است، گفت: امسال با توجه به احتمال همزمانی شیوع مجدد کرونا و باران‌های پاییزی که موجب ایجاد مشکلات تنفسی برای مردم می‌شود، هرس این درختان از اهمیت بیشتری برخوردار است.

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از سال‌های گذشته و همزمان با شروع باران‌های پاییزی، مشکلات فراوانی در زمینه بیماری‌های تنفسی برای هم‌استانی‌ها ایجاد می‌شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی با بیان اینکه باید در این خصوص بر اساس شواهد علمی صحبت شود، گفت:‌ این عارضه، پدیده‌ای است با اصطلاح علمی Thunder Storm Asthma که در آن آسم به دنبال بارندگی بروز می‌یابد و یک پدیده شناخته‌شده در سطح جهان است.

مطالعات جهانی نشان داده آسم به دنبال بارندگی ناشی از آلرژی، به عوامل بیولوژیک (یعنی گیاهان، اسپور گیاهان یا قارچ‌ها) وابسته است و این همان پدیده‌ای است که در نخستین باران‌های پاییزی در برخی نقاط استان خوزستان رخ می‌دهد.

این فوق تخصص آسم و آلرژی ادامه داد: ‌پولن گیاه، ذره درشتی به اندازه حدود 15 تا 17 میکرون است و معمولا قادر به ورود به ریه نیست و بیشتر در بینی رسوب می‌کند؛ به همین علت است که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنگی نفس پاییزی اهوازی ها در همه گیری کرونا

تنگی نفس پاییزی اهوازی ها در همه گیری کرونا