مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 شهریور 1399 ساعت 05:052020-09-19فناوري

کلاهبرداری از کاربران با هک شبکه های اجتماعی


در حالی که این روزها دسترسی غیرمجاز به گوشی و شبکه های اجتماعی کاربران به واسطه مهندسی اجتماعی افزایش یافته، کاربران با رعایت نکات امنیتی ساده می توانند از این روش کلاهبرداری ها پیشگیری کنند.

- در حالی که این روزها دسترسی غیرمجاز به گوشی و شبکه های اجتماعی کاربران به واسطه مهندسی اجتماعی افزایش یافته، کاربران با رعایت نکات امنیتی ساده می توانند از این روش کلاهبرداری ها پیشگیری کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مهندسی اجتماعی یا social engineering، سوءاستفاده زیرکانه از تمایل طبیعی انسان به اعتماد کردن است که به کمک مجموعه ای از تکنیک ها، فرد را به فاش کردن اطلاعات یا انجام کارهایی خاص متقاعد می کند.

بسیاری از حملات مهندسی اجتماعی نیازی به اطلاعات فنی تخصصی ندارند و لازم نیست که یک متخصص رایانه و یک هکر حرفه ای به شما حمله کند، بلکه هر یک از افراد جامعه می تواند نقش یک مهاجم را ایفا کند، بنابراین باید همیشه نسبت به محیط اطراف آگاه بود.

در سیستم مهندسی اجتماعی ، مهاجم به جای استفاده از روش های معمول و مستقیم نفوذ جمع آوری اطلاعات و عبور از دیواره آتش برای دسترسی به سیستم های سازمان و پایگاه داده های آن، از مسیر انسان هایی که به این اطلاعات دسترسی دارند و با استفاده از تکنیک های فریفتن، به جمع آوری اطلاعات در راستای دستیابی به خواسته های خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کلاهبرداری از کاربران با هک شبکه های اجتماعی

کلاهبرداری از کاربران با هک شبکه های اجتماعی