مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 شهریور 1399 ساعت 04:552020-09-19اجتماعي

90 دانش آموز طیف اُتیسم خدمات آموزشی و پرورشی دریافت کردند


رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از ارائه خدمات آموزشی، پرورشی، حمایتی و توانبخشی به 90 دانش آموز طیف اُتیسم از آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد.

- ایسنا/کردستان رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از ارائه خدمات آموزشی، پرورشی، حمایتی و توانبخشی به 90 دانش آموز طیف اُتیسم از آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد.

خلیل رنجبر با اشاره به آمار رو به افزایش مبتلایان به این اختلال عصبی رشدی در سال های اخیر در استان گفت: آمار 36 نفری دانش آموزان مبتلا به اُتیسم در سال 94 به بیش از90 نفر در سال 99 افزایش یافته است.

رییس آموزش و پرورش استثنایی استان با بیان اینکه اولین مدرسه مستقل ویژه دانش آموزان طیف اُتیسم استان از سال گذشته با 34 دانش آموز در سنندج شروع به کار کرده است، تصریح کرد: در مدارس با نیازهای ویژه 8 شهرستان کامیاران، دهگلان، قروه، بیجار، بانه، سقز، مریوان و سروآباد به دانش آموزان اُتستیک خدمات تخصصی ارایه می شود.

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان افزود: خدمات آموزشی بر اساس روش های جدید آموزش این کودکان مانند روش تیچ(TEACCH) و خدمات غیردارویی از قبیل خدمات روانشناسی، کاردرمانی، گفتار درمانی، بازی درمانی، شن درمانی، ماساژ درمانی، سفالگری به دانش آموزان اختلال طیف اُتیسم در مدارس با نیازهای ویژه استان ارائه می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

90 دانش آموز طیف اُتیسم خدمات آموزشی و پرورشی دریافت کردند

90 دانش آموز طیف اُتیسم خدمات آموزشی و پرورشی دریافت کردند