مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 شهریور 1399 ساعت 04:352020-09-19اقتصادي

دردسرهای نفت 45 دلاری برای قراقستان


پیش بینی آژانس بین المللی «فیچ رایتینگ» در مورد این که میانگین قیمت یک بشکه نفت در سال 2021 میلادی 45 دلار و در سال 2022 می تواند تا 53 دلار افزایش یابد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، دانیار  آرازبایف یک تحلیلگر مسائل اقتصادی در مطلبی به بررسی تاثیر قیمت نفت بر اقتصاد قزاقستان پرداخت.

وی در این مطلب پیش بینی آژانس بین المللی فیچ رایتینگ را در مورد این که میانگین قیمت یک بشکه نفت در سال 2021 میلادی 45 دلار و در سال 2022 می تواند تا 53 دلار افزایش یابد کاملا واقع بینانه عنوان کرد و گفت: رشد شدید قیمت نفت در آینده نزدیک با توجه به حجم بسیار ذخیره و کاهش تقاضا بر اثر ویروس همه گیر کرونا بعید است.

این تحلیلگر قزاق گفت: قیمت 45 دلاری یک بشکه نفت برای میادین بزرگ قزاقستان زیاد ناخوشایند نیست زیرا در این کشور هزینه تولید نفت(lifting costs) بسیار کم است به طور مثال میدان تنگیز شورآیل این شاخص تا 5 دلار برای یک بشکه و برای میدان کاشاگان تا 10 دلار را تشکیل می دهد.

به اعتقاد آرازبایف چنین قیمتی برای بودجه قزاقستان مطلوب نیست، زیرا با کاهش قیمت نفت درآمد حاصل از مالیات برای استخراج مواد معدنی، نرخ مالیات اجاره و عوارض گمرکی برای عرضه آن کاهش نیز می یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دردسرهای نفت 45 دلاری برای قراقستان

دردسرهای نفت 45 دلاری برای قراقستان