مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 شهریور 1399 ساعت 03:352020-09-19اقتصادي

افزایش یکباره قیمت کود ضربه مهلکی بر پیکره کشاورزی گچساران


تغییر مبنای قیمت به ارز نیمایی برای واردات این کودها و از سوی دیگر قطع یارانه کودهای شیمیایی که در سال های گذشته بر اساس تبصره 14 قانون برنامه و بودجه پرداخت می شد، - خبرگزاری فارس گچساران_ سمیرا نصاری، استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن آب و هوای معتدل و خاک حاصلخیز یکی از بهترین نقاط کشاورزی  در کشور به شمار می رود.

این استان و به تبع شهرستان گچساران  با داشتن اقیلم آب و هوای معتدل و خاک مساعد قابلیت کشت انواع محصولات کشاورزی را دارد.

 در حال حاضر شهرستان گچساران دارای 35 هزار هکتار زمین قابل کشت دارد که بیش از 85 درصد این اراضی در چند سال اخیر به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده و این امر موجب افزایش تولید محصولات و رونق کشاورزی شده است.

 کشاورزان گچساران در این چند سال اخیر با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم کرده اند و نگذاشته اند که این مشکلات موجب شود چرخ رونق کشاورزی در این شهرستان بایستد.

اما یکی از مهمترین  دغدغه های کشاورزان نه تنها در شهرستان بلکه در کل کشور که موجب نگرانی قشر کشاورز شده است افزایش به یک باره قیمت کود شیمیایی فسفاته و پتاسه است.

حال با نزدیک شدن به فصل پاییز اغلب کشاورزان اراضی خود را آماده کشت می کنند اما امسال کشاورزان با مشکلات تامین کود شیمیایی فسفات و پتاسه مواجه هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش یکباره قیمت کود ضربه مهلکی بر پیکره کشاورزی گچساران

افزایش یکباره قیمت کود ضربه مهلکی بر پیکره کشاورزی گچساران