مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 شهریور 1399 ساعت 03:202020-09-18پزشكي

بارزترین نشانه های بروز آلزایمر+ دلایل


به گفته رییس بخش روانپزشکی بیمارستان آیت الله طالقانی آلزایمر شایعترین نوع دمانس است، دمانس همان زوال عقل است که طی آن مغز کوچک شده و به صورت دقیق تر و بالینی تر عملکرد فرد از دست می رود.

- جی پلاس ، دکتر عبدالله فرهادی نسب مدیر گروه روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به مناسبت روز جهانی آلزایمر، با بیان اینکه آلزایمر از بیماری های دوره سالمندی و شایعترین نوع دمانس است، گفت: دمانس همان زوال عقل است که طی آن مغز کوچک شده و به صورت دقیق تر و بالینی تر عملکرد فرد از دست می رود.

به عبارت دیگر فرد بعد از ابتلا به آلزایمر قادر به انجام پیش پا افتاده ترین فعالیت ها نیز نبوده و با وجود سالم بودن اعضای بدن، سلول های مغزی عملکرد مناسبی ندارند.

ایسنا نوشت: این متخصص روانپزشکی با تأکید بر اینکه سن شاخص مهمی در ابتلا به آلزایمر محسوب می شود، عنوان کرد: حدود سنی ابتلابه این بیماری 65 سال به بالا بوده و با افزایش سن احتمال ابتلا بالاتر می رود.

شیوع 5 درصدی آلزایمر در افراد بالای 65 سال وی با بیان اینکه آمار شیوع این بیماری در اکثر کشورها مشابه بوده و تفاوت چندانی ندارد، اظهار کرد: در اغلب کشورها معمولا 5 درصد افراد بالای 65 سال به آلزایمر مبتلا شده و به ازای هر یک دهه افزایش سن، 5 درصد به شیوع بیماری اضافه می شود، به گونه ای که حدود 40 تا 50


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بارزترین نشانه های بروز آلزایمر+ دلایل

بارزترین نشانه های بروز آلزایمر+ دلایل