مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 شهریور 1399 ساعت 02:252020-09-18پزشكي

کیفیت زندگی بیماران پیوند کلیه چگونه است؟


یک فوق تخصص نفرولوژی در چهارمحال و بختیاری گفت: مطالعات نشان می دهد که بیماران پیوندشده کلیه در عملکرد جسمی، اجتماعی و سلامت عمومی موفق عمل کرده اند و به طور کلی شاخصه کیفیت زندگی ذهنی بیماران پیوندشده بالاتر از بیماران همودیالیزی است.

- ایسنا/چهارمحال و بختیاری یک فوق تخصص نفرولوژی در چهارمحال و بختیاری گفت: مطالعات نشان می دهد که بیماران پیوندشده کلیه در عملکرد جسمی، اجتماعی و سلامت عمومی موفق عمل کرده اند و به طور کلی شاخصه کیفیت زندگی ذهنی بیماران پیوندشده بالاتر از بیماران همودیالیزی است.

سعید مردانی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه نارسایی کلیه به آسیب موقتی یا دائمی کلیه ها اطلاق می شود، اظهار کرد: بیماری های مزمن از جمله نارسایی کلیه، مشکلات فراوانی را در زندگی بیماران سالمند و جوان ایجاد کرده و منجر به از دست دادن عملکرد طبیعی کلیه ها خواهد شد.

وی نارسایی کلیه را غیر قابل برگشت دانست و ادامه داد: در این اختلال، توانایی بدن برای حفظ تعادل مایعات بدن و الکترولیت از بین می رود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تصریح کرد: در مرحله حاد بیماری نارسایی کلیه نشانه هایی نظیر بی اشتهایی، تهوع، خونریزی، اختلال حواس، شعور و در پایان تشنج رخ داده و هم زمان افزایش میزان پتاسیم خون، افزایش فشار خون، افزایش حج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کیفیت زندگی بیماران پیوند کلیه چگونه است؟

کیفیت زندگی بیماران پیوند کلیه چگونه است؟