مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 شهریور 1399 ساعت 02:002020-09-18سياسي

طلاق عاطفی چگونه اتفاق می افتد/ردپای ناکامی های قبل از ازدواج


ازدواج، بازسازی و ترمیم رنج های دوران مجردی نیست و افرادی که با انگیزه مرهم گذاشتن روی دردهای گذشته ازدواج می کنند اغلب زندگی مطلوبی ندارند.

- فرزاد طباطبایی مشاور روانشناس و استاد دانشگاه، در گفتگو با خبرنگار مهر ، اظهار داشت: ازدواج بخشی از تکامل آدمی و پذیرفتن نقش همسری است و هدف از ازدواج، عشق ورزی و تجربه ساختن یک زندگی مشترک مملو از محبت و ایثار و گذشت است، درحالی که برخی از افراد، خانواده ای را تشکیل می دهند تا ناکامی های خانواده سابق خود را در روابط جدید بازسازی کنند و دردها و رنج های زندگی سابق خود را ترمیم کرده و مرهمی بر زخم خود گذارند، غافل از آنکه فقط نمک بر زخم خود می پاشند و با بازسازی شرایط گذشته حق زندگی سالم و مملو از عشق را از خود و شریک زندگی خود می گیرند.

وی تصریح کرد: افرادی که با انگیزه بازسازی ناکامی ها و رنج های گذشته وارد زندگی جدید می شوند در واقع به دنبال حل کردن و آشتی دادن خود با دنیای پیرامون خود هستند در حالی که انتخاب مجدد آسیب، همیشه با خود رنج مجدد به همراه می آورد.

طباطبایی با بیان اینکه حق طرف مقابل عشق آمیخته با ناامنی نیست، افزود: افرادی که با ازدواج درصدد ترمیم ناکامی های خود هستند رنجی را مادام با خود یدک می کشند و در همین مسیر، زندگی فرد دیگری که او را عاشقانه دوست دارد، محروم از شاد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طلاق عاطفی چگونه اتفاق می افتد/ردپای ناکامی های قبل از ازدواج

طلاق عاطفی چگونه اتفاق می افتد/ردپای ناکامی های قبل از ازدواج