مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 شهریور 1399 ساعت 01:402020-09-18سياسي

انتقال خون در شورای مدیریت بحران برخی استان ها جایگاهی ندارد


دبیر کارگروه پدافند غیرعامل سازمان انتقال خون، گفت: در برخی استان ها انتقال خون در شورای مدیریت بحران و پدافند غیرعامل فاقد کرسی ثابت است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سید مرتضی طباطبایی، با بیان اینکه گسترس مراکز اهدای خون و دریافت خون از اهداکنندگان مستلزم وجود مجموعه کاملی از زیر ساخت ها است، افزود: دریافت خون از رگ اهداکننده تا تزریق آن به رگ دریافت کننده زنجیره ای به هم پیوسته است که نباید هیچ کدام از حلقه های آن دارای سستی و ضعف باشد.

وی به اهمیت نقش انتقال خون در پدافند زیستی اشاره کرد و گفت: وجود ذخایر خون کافی و قدرت تداوم فعالیت های ضروری انتقال خون در بحران ها کاهش آسیب پذیری، ارتقاء پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران را موجب می شود.

دبیرکارگروه پدافند غیرعامل سازمان انتقال خون ایران با انتقاد از اینکه در برخی استان های کشور انتقال خون در شورای مدیریت بحران و پدافند غیرعامل فاقد کرسی ثابت است، ادامه داد: سازمان انتقال خون متولی انحصاری تامین خون و فراورده های آن در کشور با رویکردی فنی و تخصصی است و می بایست در همه جلسات پدافند غیرعامل و مدیریت بحران حضوری پررنگ داشته باشد.

طباطبایی افزود: در سال های اخیر در خصوص متمرکز کردن بخش های خدمت رسان یک مجموعه به منظور تسریع در انجام خدمت و صرفه جویی در وقت و هزینه با هدف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقال خون در شورای مدیریت بحران برخی استان ها جایگاهی ندارد

انتقال خون در شورای مدیریت بحران برخی استان ها جایگاهی ندارد