مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 شهریور 1399 ساعت 18:502020-09-18سياسي

30 شهریور ساعت رسمی کشور یک ساعت به عقب می رود


با استناد به قانون تغییر ساعت رسمی کشور مصوب سال 1386 مجلس، ساعت رسمی کشور در تاریخ 30 شهریور راس ساعت 24 یک ساعت به عقب کشیده می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ به نقل از انتخاب؛ ساعت رسمی کشور ساعت 24 یکشنبه، 30 شهریورماه یک ساعت به عقب برمی گردد.

با استناد به قانون تغییر ساعت رسمی کشور مصوب سال 1386 مجلس شورای اسلامی، ساعت رسمی کشور در تاریخ 30 شهریور راس ساعت 24 یک ساعت به عقب کشیده می شود.

در روز 31 مرداد 1386 قانونی مشتمل بر یک مادهٔ واحده مبنی بر تغییر ساعت رسمی کشور به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید؛ بنابراین قانون، ساعت رسمی کشور هر سال در ساعت 24 روز اول فروردین یک ساعت به جلو کشیده می شود و در ساعت 24 روز سی ام شهریور ماه به حالت قبلی برگردانده می شود.

تغییر ساعت در 30 شهریور هر سال در واقع بازگشت به وضعیت معمول است اما چرا 30 شهریور و یک روز زودتر از آغاز ماه مهر؟ دلیل این اقدام آن است که عقب کشیدن ساعت تداخلی در ساعت بازگشاییی مدارس و مراکز تحصیلی نداشته باشد زیرا با انجام این کار در 31 شهریورماه ممکن است برخی خانواده ها از تغییر ساعت بی خبر بمانند و دانش آموزان در آغازین روز سال تحصیلی با تاخیر به مدرسه بروند.

بسیاری از کشورها برای بهینه سازی مصرف انرژی، در فصل بهار و تابستان ساعت رسمی کشورشان را قدری (معمولاً یک ساعت) به جلو می کشند، تا س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

30 شهریور ساعت رسمی کشور یک ساعت به عقب می رود

30 شهریور ساعت رسمی کشور یک ساعت به عقب می رود