مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 شهریور 1399 ساعت 18:452020-09-18بين الملل

فضایلی مهدی: این غرب دیگر آن غرب نیست!


همه این واقعیت ها در کنار مشکلات عدیده اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دیگر موجب شده است این پیام به مردم زیادی در جهان برسد که این غرب دیگر آن غرب سابق نیست! - حدود پانزده سال پیش برای اولین بار به یکی از صنعتی ترین کشورهای جهان و ثروتمندترین عضو اتحادیه اروپا که موتور اقتصادیِ حوزهٔ پولی یورو نیز به شمار می رود،یعنی آلمان سفر کردم؛این اولین سفر من به دنیای غرب بود.

درهمان ابتدای ورود به آلمان وقتی سوار قطار شدیم تا از فرانکفورت به برلین برویم مردی با لباس های مندرس و کفش پاره نیز سوار قطار شد و من از دیدن او شگفت زده شدم؛ چرا؟ چون چنین صحنه ای با تصویر ساخته شده در ذهنم از رفاه و پیشرفت غرب و خصوصاً آلمان، هیچ سنخیتی نداشت! طی چند روزی که این سفر طول کشید صحنه های مشابه و بدتر از آن را به وفور دیدم و در سفرهای بعد و کشورهای دیگر غربی این تصاویر تکرار و تکرار شد و این پرسش ذهنم را مشغول خود کرد که چه نسبتی بین تصویر ذهنی ما از غرب با واقعیت های این بخش از دنیا برقرار است؟ پاسخ اجمالی به این پرسش این است که فاصله تصویر تا واقعیت بسیار زیاد است.

تصویر از غرب توسط رسانه های حرفه ای و منورالفکر های وابسته یا دلبسته ساخته و پرداخته شده اما واقعیت همان است که دیده می شود،بدون روتوش! معنای این سخن آن نیست که غرب رؤیایی، ویرانه ای تمام و ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فضایلی مهدی: این غرب دیگر آن غرب نیست!

فضایلی مهدی: این غرب دیگر آن غرب نیست!