مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 شهریور 1399 ساعت 10:202020-09-18اقتصادي

تأثیرپذیری30 درصد از سطح کشت محصولات کشاورزی با سوء مدیریت جریان آب


مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: با توجه به ذخیره آب پشت سد به احتمال زیاد تأمین آب از رودخانه برای کشت پاییزه ممکن نیست و این مسأله 30 درصد از سطح زیرکشت استان را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، کشت محصولات پاییزه مانند گندم و جو و تأمین این اقلام کشاورزی برای غذایی در طول سال اهمیت زیادی دارد تا جایی که خودکفایی در تولید این محصولات به یکی از معیارهای سنجش وضعیت کشاورزی تبدیل شده است.

آب یکی از نیازهای توسعه بخش کشاورزی است و محدودیت در این منبع محدودیت در تولید محصولات را به دنبال دارد، به عبارت دیگر می توان گفت آب کلید توسعه کشاورزی و کشاورزی موتور محرکه اقتصاد است.

در استان اصفهان رودخانه زاینده رود منبع اصلی تأمین آب شرب و کشاورزی محسوب می شود و اقتصاد استان تا حد زیادی به این رودخانه وابسته است اما بی تدبیری های مدیران از یک سو و رفتارهای هیجانی کشاورزان از سوی دیگر باعث شده تا زاینده رود به یک رودخانه فصلی تبدیل شود که در برخی ماه های سال جریان آب در آن متوقف می شود.

امسال نیز پس از تخصیص آب به کشاورزان برای کشت تابستانه نگرانی ها درباره نزدیک شدن ذخیره آب سد به خط قرمز شرب افزایش یافت و خبرگزاری فارس در گزارشی به بررسی حجم آب رهاسازی شده و احتمال خشکاندن دوباره ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأثیرپذیری30 درصد از سطح کشت محصولات کشاورزی با سوء مدیریت جریان آب

تأثیرپذیری30 درصد از سطح کشت محصولات کشاورزی با سوء مدیریت جریان آب