مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 شهریور 1399 ساعت 09:452020-09-18اقتصادي

گذر از چاله قراردادهای IPC به چاه BOO/ واگذاری بخش حاکمیتی تولید نفت به بخش خصوصی


در قراردادهای BOO، شاهد از دست رفتن مالکیت طرح و سبب واگذاری بحث حاکمیتی، بالادستی و استراتژیک تولید و بهره برداری نفت به بخش خصوصی هستیم.

- محمد گلستان باغ، کارشناس صنعت نفت در گفتگو با خبرنگار مهر درباره مؤثر بر ادامه روند خام فروشی نفت پس از گذشت بیش از 40 سال از عمر انقلاب اسلامی، گفت: عوامل بسیاری موجب تثبیت سیاست های خام فروشی و عدم تحول صنعت نفت با وجود مطالبات صریح انقلاب اسلامی در این حوزه شده است.

در این میان رویکرد و سیاست گذاری های کلان مدیریتی درون صنعت نفت مهم ترین و نخستین عامل به حساب می آید.

وی با اشاره به اینکه مجموعه مدیران بالادستی صنعت نفت سال هاست رقابت عملکرد مدیریتی شأن روی عدد تولید است، افزود: به طور کلی شرکت های بالادستی یک فرهنگ تحلیلی دارند و اعداد، زبان بین المللی آن ها محسوب می شود و هر زمانی هم علت را می پرسید، پاسخ را به مدیریت مجموعه و وظایف شرکت بالادستی خود مربوط می کنند و موضوع خام فروشی و صادرات دانش فنی را در حیطه وظایف خود نمی دانند.

بی شک اگر قرار است در هر صنعتی تحولی رخ دهد انتظار آن است که نخستین اقدام از سوی کارشناسان و تصمیم سازان همان صنعت انجام شود.

اما چرا مطالبه به حق انقلاب اسلامی هنوز پس از چهل و یک سال به ثمر ننشسته است؟ آیا باید از سیاره دیگری مدیر نفتی بیاوریم که مطالبات ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گذر از چاله قراردادهای IPC به چاه BOO/ واگذاری بخش حاکمیتی تولید نفت به بخش خصوصی

گذر از چاله قراردادهای IPC به چاه BOO/ واگذاری بخش حاکمیتی تولید نفت به بخش خصوصی