مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 شهریور 1399 ساعت 09:252020-09-18سياسي

همه تفاوت های قصاص و اعدام/ برخی «قصاص» نوید افکاری را «اعدام» می انگارند


رییس اسبق دادسرای امور جنایی تهران در یادداشتی به تفاوت های مجازات قصاص و اعدام پرداخت و نوشت: باید دید چرا برخی از رسانه ها و مدعیان بخشش نوید افکاری قصاص وی را اعدام می انگارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار قضایی فارس، فخر الدین جعفر زاده رییس اسبق دادسرای امور جنایی تهران و وکیل پایه یک دادگستری مرکز، در یادداشتی که در خصوص پرونده اتهامی نوید افکاری متهم به قتل مرحوم ترکمان از کارمندان سازمان آب منطقه شیراز در اختیار خبرگزاری فارس قرار داد، نوشت: بنده از محتویات پرونده مربوط به قتل عمدی مرحوم ترکمان و اتهام های نوید افکاری اطلاعی ندارم لذا به عنوان یک حقوق خوان نمی توانم درباره محتویات آن اظهارنظری داشته باشم و بدیهی است اطلاعات این جانب در حد مطالب انعکاس یافته در رسانه ها است و بیش از آن نیست.

  وی نوشته است: آنچه که می توان گفت برای اعمال قصاص فرد، می بایست او قبلا مرتکب قتل عمدی مستوجب قصاص شده باشد بنابراین سبب اجرای قصاص، ارتکاب قتل عمدی با شرایط لازم خود می باشد.

کسی که قتل عمد مرتکب شود مجازات قصاص نفس در انتظار اوست.

  لکن اجرای این مجازات چون حق الناس است و جنبه شخصی دارد.

حق اولیای دم مقتول است و یکی از شرایط لازم برای اجرا و اعمال حکم قصاص تقاضای اولیای دم می باشد و اگر اولیای دم تقاضا نکنند قصاص هیچگاه اجرا نخواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همه تفاوت های قصاص و اعدام/ برخی «قصاص» نوید افکاری را «اعدام» می انگارند

همه تفاوت های قصاص و اعدام/ برخی «قصاص» نوید افکاری را «اعدام» می انگارند