مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 شهریور 1399 ساعت 07:102020-09-18سياسي

چرا صدام جنگ تحمیلی را نبرد قادسیه نامید؟


از پرسش هایی که درباره ایام دفاع مقدس مطرح است این است که اصلی ترین اهداف و عوامل مؤثر در هجوم ارتش بعث عراق به ایران و شروع جنگ تحمیلی چه بود و کدام یک نقش محوری داشت؟ و چرا صدام این جنگ را نبرد قادسیه دوم نامید؟ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از جماران، سالها از پذیرش قطعنامه 598 و پایان جنگ تحمیلی گذشته است اما همچنان پرسش هایی درباره علت و چرایی جنگ، تعویق پذیرش قطعنامه های بین المللی و.

باقی مانده است که در این مجال به مناسبت فرا رسیدن چهلمین سال دفاع مقدس برآنیم تا به برخی از این پرسش ها، پاسخی درخور دهیم.

از پرسش های مهمی که درباره ایام جنگ مطرح است، این است که اصلی‌ترین اهداف و عوامل مؤثر در هجوم ارتش بعث عراق به ایران و شروع جنگ تحمیلی چه بود و کدام‌یک نقش محوری داشت؟ که پاسخ آن در کتاب پرسشها و پاسخها(جنگ ایران و عراق) چنین آمده است: عوامل مختلفی در وقوع جنگ ایران و عراق مؤثر بود: اختلافات تاریخی؛ تلاش عراق برای برقراری حاکمیت مطلق بر اروندرود؛ اقدام ارتش عراق به تصرف قسمتی از اراضی ایران در جبهه مرکزی؛ تصمیم رژیم عراق به تجزیه استان خوزستان از ایران و مطامع آن در مورد جزایر سه‌گانه ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک؛ اهداف ارضی و مرزی عراق؛ تفاوت ایدئولوژیکی سیستم حکومتی دو کشور؛ جلوگیری از تحقق اهداف انقلاب اسلامی د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا صدام جنگ تحمیلی را نبرد قادسیه نامید؟

چرا صدام جنگ تحمیلی را نبرد قادسیه نامید؟