مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 شهریور 1399 ساعت 06:302020-09-18اقتصادي

دولت درآمدش از بورس را در کجا صرف می کند؟


رییس سازمان برنامه و بودجه از درآمد قابل توجه دولت از عرضه شرکت های دولتی در بورس خبر داد و اعلام کرد که این درآمد صرف طرح های عمرانی خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ به نقل از ایلنا، رییس سازمان برنامه و بودجه عنوان کرد: امسال بخشی از سهام دولت در شرکت های دولتی متناسب با نیاز های بورس را عرضه کردیم و منابع قابل توجهی که از این محل به دست دولت رسید را در طرح های عمرانی صرف می کنیم.

محمدباقر نوبخت با اشاره به اینکه در سیاست های اقتصاد مقاومتی و سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی، خروج دولت از بنگاهداری و مالکیت و تبدیل دولت به سیاستگذار و هدایتگر اقتصادی تصریح شده است، افزود: امسال بخشی از سهام دولت در شرکت های دولتی متناسب با نیاز های بورس را عرضه کردیم و منابع قابل توجهی که از این محل به دست دولت رسید را در طرح های عمرانی صرف می کنیم.

رییس سازمان برنامه و بودجه افزود: یکی از جهت گیری های بودجه سال آینده نیز، تداوم این عرضه هاست و بنابراین در سال آینده هم سهام شرکت ها را واگذار خواهیم کرد تا مالکیت دولتی تقلیل یابد و منابع آزاد شده را در تملک دارایی های سرمایه ای دیگر و طرح های عمرانی هزینه خواهیم کرد.

وی گفت: این اقدام گامی در جهت سیاست مقابله با رکود در بودجه سال 1400 است و سیاست های مالی سال آینده انبساطی خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت درآمدش از بورس را در کجا صرف می کند؟

دولت درآمدش از بورس را در کجا صرف می کند؟