مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 شهریور 1399 ساعت 05:552020-09-18سياسي

دایره اختیارات شورای نگهبان گسترده تر می شود؟


در نظر گرفتن برخی محدودیت ها در نگاه اول مانع ورود ثبت نام های نمایشی در انتخابات ریاست جمهوری می شود و کار شورای نگهبان را آسان می کند اما در این طرح گاها حتی اختیاراتی بیشتر نیز به این شورا داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ خبرآنلاین نوشت: مجلس یازدهم به دنبال آن است که تا هنوز استارت رسمی انتخابات 1400 زده نشده است، تغییراتی را در قانون انتخابات ریاست جمهوری اعمال کند، تلاشی که واکنش های منفی چپ و راست را به دنبال داشته است.

با شروع ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری صدها نفر شناسنامه در دست پشت در وزارت کشور صف می بندد.

قریب به اتفاق این صدها نفر نه تنها یک روز سابقه فعالیت سیاسی نداشته، بلکه بسیاری از آنها حتی کارمندی دولت را هم تجربه نکرده بودند؛ کار و حجره را رها می کردند تا به رویای شخصی خود که رییس جمهور شدن است در حد ثبت نام در انتخابات برسند عموما این افراد تحصیلات دانشگاهی هم نداشته و نهایتا تا دیپلم درس خوانده اند.

انتشار تصاویر کسانی که پشت درهای وزارت کشور صف بسته بودند و گاهی هم حرکات نمایشی انجام می دادند بازخورد مثبتی در جامعه نداشت.

مثل روز روشن بوده که این افراد با وجود آنکه می توانند وارد سالن وزارت کشور شوند در نهایت با رد صلاحیت های گسترده شورای نگهبان رو به رو می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دایره اختیارات شورای نگهبان گسترده تر می شود؟

دایره اختیارات شورای نگهبان گسترده تر می شود؟