مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 شهریور 1399 ساعت 03:002020-09-17بين الملل

کره شمالی «تعداد کمی» سلاح هسته ای دارد!


نایب رییس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده آمریکا می گوید که کره شمالی تعداد کمی سلاح هسته ای دارد اگرچه این تعداد تعریف نشده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از«تابناک» به نقل از ایرنا، خبرگزاری یونهاپ روز جمعه گزارش کرد ژنرال نیروی هوایی جان هایتن در یک هم اندیشی مجازی به میزبانی مرکز مطالعات سلاح های کشتار جمعی دانشگاه دفاع ملی گفت که تعداد سلاح های کره شمالی طبقه بندی شده و از بسیاری جهات درک آنها دشوار است اما تعداد کمی از آنها سلاح های هسته ای هستند که می تواند همسایگان آنها یا ایالات متحده را تهدید کند.

گزارش می افزاید که ایالات متحده هرگز به طور رسمی ارزیابی خود از توانایی های هسته ای کره شمالی را اعلام نکرده است، اما تخمین زده می شود پیونگ یانگ بیش از 70 کلاهک هسته ای داشته باشد.

ارتش آمریکا در آخرین گزارش سالانه خود با عنوان «اکتیک های کره شمالی» که خرداد منتشر شد گفت که «تخمین زده می شود کره شمالی دارای 2500 تا 5000 تن سلاح شیمیایی است.

» با این حال، با توجه به زرادخانه هسته ای کره شمالی، این گزارش بیان می کند: برآورد تسلیحات هسته ای کره شمالی از 20 تا 60 بمب با قابلیت تولید 6 بمب جدید در هر سال است.

کره شمالی از سال 2006 تا 2017 میلادی 6 آزمایش هسته ای انجام داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کره شمالی «تعداد کمی» سلاح هسته ای دارد!

کره شمالی «تعداد کمی» سلاح هسته ای دارد!