مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 مرداد 1399 ساعت 07:302020-08-15اقتصادي

پایگاه انتقال خون لامرد همچنان سیار است/ ضرورت ساماندهی و تثبیت پایگاه انتقال خون


پس از گذشت 9 سال، پایگاه انتقال خون لامرد همچنان سیار است و در هفته، تنها یک روز خون گیری درآن انجام می شود.

-   سرویس شهرستان های خبرگزاری فارس، لامرد 19 بهمن ماه 1390 بود که با حضور مسئولان استانی و محلی پایگاه انتقال خون لامرد افتتاح شد.

این مرکز در آن زمان با اعتباری بالغ بر 100 ﻣﯿﻠﯿﻮن تومان توسط خیراندیش -احمد ﻧجار- در زمینی به ﻣساحت 10 هزار مترمربع و زیربنای 800 مترمربع در دو طبقه اداری و مسکونی ساخته شد.

علیرضا توسلی مدیرکل اسبق انتقال خون فارس در زمان برگزاری مراسم افتتاح این پروژه اظهار داشت: در بعضی از شهرستان های جنوبی ﻓارس از جمله  ﻻﻣرد و مهر، پایگاه اﻧتقال خون وجود ﻧدارد و این شهرها تا مرکز استان ﻓارس ﻧﯿز ﻓاصله بسیاری دارﻧد و به دﻟﯿﻞ ﻧﯿاز خونی بیمارستان های ﻣﻨطﻘه ، بیماران خاص و دیاﻟﯿزی، این پایگاه می تواند تأمین کننده نیازهای خونی آنان باشد.

پس از این سخنان و افتتاح پایگاه انتقال خون لامرد در بهمن ماه 1390، تا یک سال بعد از آن پایگاه انتقال خون غیرفعال بود و خون گیری به صورت موردی و در ایام و مناسبت های ویژه ای توسط اکیپ اعزامی از شهرستان لارستان در درمانگاه ابوفاضل شهر لامرد انجام می شد که به علت بعد مسافت ، نبود امکانات و تجهیزات نگهداری خون، فقط در ساعات محدودی کار خون گیری صورت می گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایگاه انتقال خون لامرد همچنان سیار است/ ضرورت ساماندهی و تثبیت پایگاه انتقال خون

پایگاه انتقال خون لامرد همچنان سیار است/ ضرورت ساماندهی و تثبیت پایگاه انتقال خون