مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 مرداد 1399 ساعت 07:252020-08-15سياسي

پرهیز از نگاه سلفی و سلبی در اقامه عزای سیدالشهدا(ع)


ما در خصوص برگزاری عزای سید و سالار شهیدان، نه نگاه سلفی داریم که به هر قیمتی بخواهیم آن را برگزار کنیم تا این حد که سلامت مردم به خطر افتد و نه نگاه سلبی داریم که بگوییم به طور کلی مراسم ها باید تعطیل شود.

- خبرگزاری فارس - حجت الاسلام دکتر حسن خیری: عزاداری سیدالشهدا(ع) و پایبندی شیعیان و محبان به آن همواره در طول تاریخ یک مسأله کلیدی بوده، چه آن که حقیقتاً عاشورا رمز بقای اسلام است.

آنچه مهم است این که باید از این فرصت ناب به خوبی استفاده کرد تا مکتب و فرهنگ عاشورایی همواره زنده نگه داشته شود چرا که عاشورا ، هویت ساز است و هویت نظام انقلابی و تشیع و مکتب ما برپایه حماسه حسینی است.

البته باید توجه داشت که حماسه حسینی دو بُعد مهم دارد؛ بُعد معرفتی و بُعد عاطفی که هر دو این ها ضامن حیات و اقتدار شیعیان و مسلمانان است.

از این رو ما معتقدیم که در عین تلاش در جهت تعمیق معرفت نسبت به دستگاه امام حسین(ع) نباید از اهمیت شور و عاطفه در این باره غافل شویم چرا که همین مراسم ها و مناسک های مذهبی در طول تاریخ از جمله عوامل مهم وحدت و هویت شیعیان و محبان اهل بیت(ع) در برابر دشمنان بوده است.

اساساً یکی از عوامل اصلی توفیق انقلاب اسلامی در طول این چهل و یک سال، تمسک به فرهنگ و مکتب عاشورای حسینی است که به خصوص در دوران هشت سال دفاع مقدس، تجلی وی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرهیز از نگاه سلفی و سلبی در اقامه عزای سیدالشهدا(ع)

پرهیز از نگاه سلفی و سلبی در اقامه عزای سیدالشهدا(ع)