مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 مرداد 1399 ساعت 07:202020-08-15پزشكي

تایید کارایی روش تکثیر غیر جنسی نوعی خرما


در پی دستیابی محققان پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی به پروتکل تکثیر خرمای «مجول» به روش جنین زایی غیرجنسی، کارایی این تکنیک در تکثیر نهال هایی با زمینه ژنتیکی مشابه با والدین اولیه اثبات شد.

- در پی دستیابی محققان پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی به پروتکل تکثیر خرمای مجول به روش جنین زایی غیرجنسی، کارایی این تکنیک در تکثیر نهال هایی با زمینه ژنتیکی مشابه با والدین اولیه اثبات شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر مهرشاد زین العابدینی، عضو هیات علمی پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی با اشاره به موفقیت دکتر ضرغامی از اعضای هیات علمی این پژوهشگاه در دستیابی به این پروتکل تکثیر غیرجنسی خرمای رقم مجول پس از سال ها تحقیق اظهار کرد: با توجه به این که این دستاورد به مرحله واگذاری به شرکت های خصوصی و تجاری سازی رسیده، پروژه ای برای اثبات کارایی این روش در تکثیر کشت بافتی خرمای مجول با دقت بالا در دستور کار قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: از آن جا که احتمال دارد، اعمال تیمارهای مختلف در روش تکثیر انبوه کشت بافتی منجر به بروز تفاوت های ژنتیکی و اپی ژنتیکی بین والدین اولیه و نهال های حاصل شود، می توان این تفاوت ها را با استفاده از تکنیک های خاص ژنتیکی و ژنومیکی مورد بررسی و مقایسه قرار داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تایید کارایی روش تکثیر غیر جنسی نوعی خرما

تایید کارایی روش تکثیر غیر جنسی نوعی خرما