مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 مرداد 1399 ساعت 07:102020-08-15اقتصادي

جاماندگان بیمه بیکاری چه کسانی هستند؟


بررسی آخرین وضعیت حمایت از بیکاران در دوره کرونا، حاکی از آن است که اگر مدت بیکاری افراد تا خرداد ادامه داشته باید به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند و سپس وارد سامانه prkar.

- ، پس از شیوع ویروس کرونا و تأثیر آن بر کسب و کارها در سراسر کشور که منجر به توقف فعالیت ها و تعدیل بسیاری از نیروهای کار شد، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در 23 اسفند ماه سال گذشته، اقدام به طراحی سامانه بیمه بیکاری کرد تا از این طریق کارگرانی که به دلیل شیوع ویروس کرونا بیکار شده اند، شناسایی شده و به مدت سه ماه (اسفند، فروردین و اردیبهشت) بیمه بیکاری حوادث غیرمترقبه بر اساس تبصره 2 ماده 2 قانون کار دریافت کند و بتوانند با این بیمه بیکاری، گذران معیشت کنند که در همین ارتباط دولت اعلام کرد مبلغ 5 هزار میلیارد تومان برای کمک به صندوق بیمه بیکاری اختصاص داده است.

بر این اساس، با توجه به جمع آوری اطلاعات و تخصیص منابع لازم، بیمه بیکاری ناشی از کرونا تا اردیبهشت ماه توسط خزانه داری کل کشور به حساب مشمولان واریز شد و آنطور که سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد بیش از 90 درصد مشمولان ثبت نام شده، مقرری را دریافت کردند.

در این بین برخی از کارگرانی که شغلشان را از دست دادن بنا به دو دلیل ثبت اشتباه شماره حساب یا شماره تماس و عدم ثبت نام در سامانه بیمه بیکاری و مراجعه صرف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جاماندگان بیمه بیکاری چه کسانی هستند؟

جاماندگان بیمه بیکاری چه کسانی هستند؟