مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 مرداد 1399 ساعت 06:302020-08-15اقتصادي

6.3 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشتیم/فعال سازی هزارمعدن غیرفعال


مطابق با اعلام وزارت صمت، امسال باید ارزش صادرات غیرنفتی به رقم 41 میلیارد دلار برسد که از این میزان طی سه ماهه نخست سال جاری، 6 میلیارد و 300 میلیون دلار تحقق یافته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، بر اساس برنامه ریزی انجام شده امسال ارزش صادرات غیرنفتی باید به رقم 41 میلیارد دلار برسد که در سه ماهه نخست امسال 6 میلیارد و 300 میلیون دلار تحقق یافت.

بخش معدن با سهم یک چهارمی ارزش صادرات غیرنفتی انتظار می رود بخش معدن و صنایع معدنی امسال حدود یک چهارم ارزش صادرات غیرنفتی را به خود اختصاص دهد، اما سیاست های تشویقی توسعه صادرات در زمینه های فولاد، مس و آلومینیوم می تواند دستیابی به ارقام فراتر از برنامه را به دنبال داشته باشد.

مرور کارنامه صادرات غیرنفتی در دوره سه ماهه ابتدایی امسال گویای آن است که علاوه بر محصولات پتروشیمی و داروی انسانی، سیمان، شمش آلومینیوم، شیشه جام، فولاد خام (میانی)، کاتد مس، کاشی و سرامیک و تولیدات فولادی که همگی در شمار کالاهای صنایع معدنی محسوب می شوند، با وجود محدودیت های مختلف به ویژه مشکلات ناشی از کرونا به بازارهای صادراتی راه یافتند.

دستیابی به استخراج بیش از 500 میلیون تنی مواد معدنی سیاست وزارت صمت برای امسال رشد 30 درصدی استخراج مواد معدنی نسبت به سال گذشته است ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

6.3 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشتیم/فعال سازی هزارمعدن غیرفعال

6.3 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشتیم/فعال سازی هزارمعدن غیرفعال