مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 مرداد 1399 ساعت 06:202020-08-15بين الملل

پیشنهاد مون جائه این برای گفت وگو با ژاپن


رییس جمهوری کره جنوبی همزمان با پاسداشت هفتاد و پنجمین سالگرد آزادی این کشور از حکومت استعماری ژاپن در پایان جنگ دوم جهانی پیشنهاد گفتگو با توکیو را با هدف حل تنش های بین دو کشور که میراث دوران جنگ است، - رییس جمهوری کره جنوبی همزمان با پاسداشت هفتاد و پنجمین سالگرد آزادی این کشور از حکومت استعماری ژاپن در پایان جنگ دوم جهانی پیشنهاد گفتگو با توکیو را با هدف حل تنش های بین دو کشور که میراث دوران جنگ است، مطرح کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مون جائه این، رییس جمهوری کره جنوبی در یک سخنرانی تلویزیونی گفت، دولتش راه را برای گفتگو و رایزنی با ژاپن به منظور سازش در مناقشه ای دیپلماتیک و حقوقی طولانی مدت برسر پرداخت غرامت برای شهروندان کره ای آسیب دیده در خلال جنگ دوم جهانی باز گذاشته است؛ شهروندانی که به عنوان نیروی کار در معادن، کارخانجات و سایر بخش های ژاپن کار کردند.

روابط بین دو کشور در چند دهه گذشته در حالی به پایین ترین حد خود رسیده که آنها را به اعمال اقداماتی وادار کرده که بر همکاری های تجاری و نظامی شان آسیب رسانده است.

مون جائه این از انتقاد مستقیم از دولت محافظه کار شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن امتناع کرد که تاکید کرده تمامی مسائل مربوط به پرداخت غرامت زمانیکه روابط دو کشور بر اساس پیمان 1965 عاد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشنهاد مون جائه این برای گفت وگو با ژاپن

پیشنهاد مون جائه این برای گفت وگو با ژاپن