مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 مرداد 1399 ساعت 05:552020-08-15سياسي

تکذیب تعیین جدول محل اقامت اجباری محکومین


سخنگوی وزارت کشور موضوع تعیین جدول محل اقامت اجباری محکومین را تکذیب کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، طی هفته گذشته، لیستی در فضای مجازی منتشر شده که در آن نام سه شهر استان لرستان به عنوان تبعیدگاه مجرمان اعلام شده است که این امر موجب واکنش های فراوانی از سوی افکار عمومی در استان شد.

در این راستا سید سلمان سامانی معاون هماهنگی و سخنگوی وزارت کشور، دقایقی پیش در یک رشته توییت اعلام کرد: ادعای خلاف واقعِ تعیین جدولی به عنوان محل های اقامت اجباری محکومین دادگاه ها از سوی وزارت کشور، این روزها مجدداً در فضای مجازی مطرح شده است.

در ادامه این رشته توییت آمده است: پیش از این در 30 دی ماه 1397 وزارت کشور با انتشار یک یادداشت رسانه ای اینگونه ادعاها را بی اساس بر شمرده و مطلقاً رد کرده است.

علت هم روشن است؛ بر اساس قانون مجازات اسلامی مصوب 1392، وزارت کشور هیچ گونه نقشی در زمینه تعیین نقاط اقامت اجباری محکومین ندارد.

توییت سخنگوی وزارت کشور می افزاید: آیین نامه مربوط به اقامت اجباری صرفاً توسط وزارت دادگستری تهیه و به تصویب رییس قوه قضاییه می رسد.

سامانی افزوده است: بعلاوه در قانون مجازات اسلامی مصوب سال 1392، هیچ منطقه از پیش تعیین شده ای برای اقامت اجباری محکومین (به اصطلاح تبعیدی) وجود ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تکذیب تعیین جدول محل اقامت اجباری محکومین

تکذیب تعیین جدول محل اقامت اجباری محکومین