مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 مرداد 1399 ساعت 05:452020-08-15پزشكي

پلاسما چگونه باعث بهبودی کرونایی ها می شود؟


مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان جنوبی گفت: اکنون امکان گرفتن پلاسما از افراد بهبودیافته از کرونا در خراسان جنوبی فراهم شده که این پلاسما حاوی آنتی بادی ها و عوامل ضد التهابی است که علیه ویروس فعالیت کرده و ایمنی غیر فعال را به فرد منتقل می کنند.

- ابراهیم میری مقدم، در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: خون از سلول و مایع بین سلولی تشکیل شده که این مایع بین سلولی را تحت عنوان پلاسما می نامیم.

وی گفت: اکنون امکان گرفتن پلاسما از افراد بهبودیافته از کرونا در خراسان جنوبی فراهم شده که این پلاسما حاوی آنتی بادی هایی است که علیه ویروس فعالیت می کنند.

وی افزود: پلاسما همچنین دارای عوامل ضد التهابی است که این عوامل باعث می شوند فرد گیرنده دچار عارضه کمتری شود و در واقع یک ایمنی غیر فعال را به فرد منتقل می کنیم.

مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان جنوبی بیان کرد: افراد سالم آنتی بادی ندارند و فرد باید با این بیماری روبه رو شده باشد و این آنتی بادی در بدن وی به وجود آید تا پلاسمای آن فرد مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: میزان ماندگاری این آنتی بادی مشخص نیست، اما مطالعات نشان داده است که 60 تا 70 روز فرد ایمنی خوبی دارد.

میری مقدم در خصوص تاُثیرات مثبت اهدای پلاسما، گفت: طبق بررسی های انجام شده، در اهدای پلاسما توسط بهبودیافتگان 50 تا 60 درصد موفق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پلاسما چگونه باعث بهبودی کرونایی ها می شود؟

پلاسما چگونه باعث بهبودی کرونایی ها می شود؟